Els alumnes d’història de l’art de segon de batxillerat aprenem com analitzar una obra d’art. De procediments, n’hi ha molts i de molt diversos. Aquests dies hem realitzat una pràctica molt diferent: ens hem posat dins del quadre!
Hem analitzat La lliçó d’anatomia del professor Tulp (1632) de Rembrandt. És un quadre d’estil barroc, per tant hem analitzat totes les característiques de la pintura barroca: el treball de la llum, l’escorç, el clarobscur, el contrast de colors, el treball del fons del quadre, la disposició dels personatges…
Posant-nos dins del quadre hem experimentat totes les característiques en primera persona. Per fer-ho possible ens hem mirat el quadre amb molt de detall, ens hem distribuit els personatges, hem preparat els complements dels vestits i hem preparat l’espai on hem escenificatat el quadre.
Ens han ajudat amb el treball de les llums i la fotografia. Hem observat com és de difícil captar la llum, contrastar-la i plasmar-la en un quadre. Una experiència molt positiva a l’hora d’analitzar un quadre d’una manera diferent.


Finalment hem acabat l’activitat amb un toc d’humor.