La setmana passada es va obrir el període de prematrícula de les PAU, on ens toca escollir quines són les matèries de les que ens examinarem al juny. Les PAU són una de les portes que ens donen entrada a la universitat, i per tant, al grau que nosaltres hem triat.

L’escola, dins de les activitats i tutories dedicades a l’orientació que es fan a batxillerat, ens ha acompanyat als alumnes de 2n de batxillerat al campus de la UAB, i ens ha permès assistir també a algunes xerrades virtuals dins l’horari lectiu.  A partir del dia 7 de febrer hem de fer la nostra tria, i per tant, ja hem de tenir al cap quines són les opcions d’estudis posteriors que ens agradaria fer.

Des de la tutoria de 1r de batxillerat i durant la de 2n, fem entrevistes individualitzades amb alumnes i pares, participem en taules rodones amb exalumnes de l’escola, assistim a xerrades especialitzades d’algunes de les 8 universitats més importants públiques i privades, i visitem algunes universitats durant la seva jornada de portes obertes. Des de 1r de batxillerat, diverses universitats i experts en el món universitari i post universitari, ens orienten també a través de xerrades virtuals i presencials, i aquest curs visitarem també el saló de l’ensenyament.

Importants són també les sessions dedicades a conèixer l’estructura de les PAU, les ponderacions que cada matèria té en els diferents graus, les vies d’accés possibles, … Per no oblidar la branca de la formació professional, des de la tutoria de 1r de batxillerat dediquem sessions a conèixer els cicles formatius, i tenim l’opció de visitar la fira de l’FP de Sabadell.

Ens és útil fer aquesta cursa d’orientació de cara a tenir clar quines són les matèries que ens ponderen a la majoria dels graus als que volem accedir; com més opcions tinguem, més tranquils podrem anar!