Durant la primera part d’aquest trimestre, els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de tecnologia hem estat immersos en un projecte que ens ha permès posar-nos en la pell de les persones amb discapacitat i buscar solucions per millorar la seva qualitat de vida. El nostre treball s’ha centrat en comprendre les dificultats diàries que afronten persones amb discapacitats visuals, motrius i auditives.
Hem començat amb una fase d’investigació, en la qual hem analitzat quins són els principals obstacles que troben aquestes persones en el seu dia a dia, ja sigui en l’àmbit de la mobilitat, la comunicació o l’accessibilitat a espais públics. Un cop identificats els reptes més rellevants, hem decidit quin aspecte volíem millorar i hem començat a treballar-hi de manera col·laborativa.
A partir d’aquí, hem fet una pluja d’idees (brainstorming) per trobar solucions innovadores. Cada equip ha desenvolupat esbossos i croquis de les seves propostes, tot seguint un procés de disseny que ha culminat amb la creació de plànols detallats. El resultat ha estat la presentació de projectes com si participéssim en un concurs per a empreses.
Aquest projecte no només ens ha donat l’oportunitat d’aprendre a dissenyar i crear, sinó que també ens ha ajudat a comprendre millor la realitat de les persones amb discapacitat i a desenvolupar valors com l’empatia i la solidaritat. També ens servirà pel proper projecte que aquest cop sí que desenvoluparem fins al final: el projecte APS: Joguines per i5.