dijous, 8 d’octubre de 2020

Què hem après durant el confinament?

Ho preguntem a l’Araceli, tutora de P4, a l’Arlet, a l’Ona i al Bernat, alumnes de P4 i, també, a dues mares de la classe, la Sole i la Sílvia

Què ens responen?

L’Araceli ens explica que, quan van confinar el grup classe, a totes les nenes i nens del grup se’ls va proporcionar un dossier per treballar rutines Seguim aprenent des de casa. L’Araceli va parlar amb els pares i els alumnes per explicar-los com ho havien de treballar.

A més d’aquest dossier, també els va explicar que, a la web de l’escola, trobarien el projecte El cel. És un projecte elaborat per tot el conjunt de mestres de l’escola amb un fil conductor, el cel, ara bé amb un contingut diferent segons el nivell dels alumnes.

La tutora per treballar el projecte va fer connexions, dividint el grup classe amb dos petits grups. Primer els va explicar el conte Mirant els núvols i en una segona connexió van treballar els colors del cel. Així van poder observar que el cel no sempre és blau, perquè depèn del dia, el temps que fa, o si és el matí o la nit o si vius en un lloc o en un altre. Tots van contemplar des de la seva finestra el color del cel i en van parlar. També a través d’unes imatges van poder descriure detalls sobre el cel. Finalment la professora els va proposar que fessin un dibuix lliure del cel que els agradava més.

L’Arlet, l’Ona i el Bernat ens expliquen què han après del cel i els núvols del conte que l’Araceli els ha contat. També ara coneixen que hi ha cels de diferents colors: blau, groc, taronja, lila, rosa,... A l’ Arlet, li agrada el cel lila i rosa, el Bernat, en canvi, prefereix el cel vermellós i que es vegin muntanyes i a l’Ona, li entusiasma el cel amb un arc de Sant Martí.

Finalement, dues mares de la classe , la Sole i la Sílvia, ens comenten que mentres va durar el confinament, van ser programades pels nens diverses videotrucades, per grups, amb diferents activitats en cadascuna d'elles (explicació d'un conte relacionat amb el projecte del cel, activitat de comptar, activitat d'anglès...). Les connexions es combinaven amb les activitats d'un dossier que va ser entregat a cada família l'últim dia abans del confinament, i que contenia propostes com ara resseguir, pintar, fer sèries amb gomets... Cada família podia adaptar-se a fer aquelles activitats segons les seves circumstàncies i logística particular.