divendres, 8 de novembre de 2019

Setmana Solidària: jornada de convivència a Salt

Com cada any, s’ofereix als alumnes que vulguin de 2n de Batxillerat, passar un dia diferent a l’Escola Pia de Salt. En aquesta ocasió, van ser 23 voluntaris. El Carles Ruiz, director gerent de l’Escola Pia de Salt, ens va rebre i ens va explicar el funcionament de l’escola i els PFI que tenen pels alumnes més grans.

Els alumnes de PFI van venir a buscar-nos i junts van fer una dinàmica de coneixement. Després, uns quants van anar al local del PFI de forn i pastisseria on van estar preparant conjuntament un càtering que havien de servir a la tarda.

L’altra meitat del grup van anar al PFI de perruqueria i estètica on van estar fent pràctiques d’aquesta especialitat. Va ser una estona distesa on a banda de fer les tasques encarregades, van poder parlar uns amb els altres i explicar-se què fan en el seu dia a dia. Tots plegats van veure que malgrat tenir la mateixa edat, el seu recorregut per la vida, és diferent i tot i aquestes diferències, tots són persones amb els mateixos sentiments i amb les mateixes ganes de tirar endavant.

A continuació, la Diana i la Marta, tutores dels nois i noies del PFI, ens van explicar el funcionament d’aquests cursos i els perfils dels nois i noies que havien conegut durant el matí. Va ser un moment especial que ens va ajudar a reflexionar sobre com hem de ser d’agraïts i intentar trencar els estereotips.

Després de l’estona lliure per dinar, a les tres de la tarda començava l’activitat a l’escola. En aquesta ocasió, els voluntaris es van repartir en diferents classes i van fer les següents activitats: a Infantil van fer taller de contes i jocs de manipulació. A 1r i 2n de primària, jocs de cucanya, a 3r. i 4t. de primària, jocs de taula i a 5è. Educació Física al pavelló municipal.

En acabat, tots junts vam fer una bona estona de pati i finalment una fotografia final. Encara hi va haver una estona per acomiadar-se i els més menuts de l’escola, van regalar a cada voluntari de Sabadell, una pedra de la sort perquè els acompanyi els dies que facin la Selectivitat.

Va ser una jornada molt especial que de ben segur ajudarà a obrir els ulls i mirar les situacions del dia a dia de diferent manera.

En aquest enllaç trobareu les fotografies de la jornada.