dijous, 2 de maig de 2019

Jocs Florals 2019 a Batxillerat

El passat dia 12 d'Abril els alumnes de primer i segon de batxillerat vam celebrar els premis Jocs florals d'aquest curs. En aquesta edició vam voler centrar l'atenció en totes aquelles dones que no van tenir la oportunitat de ser reconegudes per la seva condició de gènere. Les autores escollides van ser Maria Aurèlia Capmany i Montserrat Abelló.

L'acte va començar amb la cançó de fer camí interpretada per les alumnes Laia Castro i Dahianna Herrera acompanyades a la guitarra pel Néstor Pérez. Durant la cançó la Berta Expósito i la Adriana Casasampere van anar penjant unes fotografies de moltes autores importants a la literatura catalana.

L'acte va continuar amb el monòleg interpretat per Maria Soley en el que es posava en la pell de Montserrat Abelló i ens explicava la seva trajectòria. Seguidament vam veure un parell de vídeos dedicats al tema de l'acte i després vam procedir al lliurament dels premis dels jocs florals. Els guanyadors d'aquesta edició van ser:

Poesia
Primer de Batxillerat
1r premi: Anna Garcia
Accèssit: Mireia Rovira
Segon de Batxillerat
1r Premi: Ignasi Laencina
Accèssit: Arnau Baldrich

Prosa
Primer de Batxillerat
1r premi: Òscar Miquel
Accèssit: Estel Bladas
Segon de Batxillerat
1r Premi: Raquel Martínez
Accèssit: Idoia Gàrriz

Per acabar els alumnes de literatura de primer i segon van recitar uns poemes i les presentadores
van posar fi a l'acte donant pas a l'última actuació en la que es va recitar el poema la nit amb veus
i guitarra de fons. Trobareu més fotografies de l'acte seguint aquest enllaç.