dimarts, 9 d’abril de 2019

Pinzellades de pàgines viscudes, 200 anys d'Escola Pia a Sabadell

El dijous, 21 de març de 2019, es va realitzar la conferència Pinzellades de pàgines viscudes, 200 anys d’Escola Pia a Sabadell. En Ramon Riera, ex professor i gran coneixedor del centre educatiu, ens va oferir un passeig per tots aquests anys d’història de la nostra escola. Ens va transportar als orígens de l’escola, al carrer del Pedregar, a la Casa Meca, passant per l’edifici que és ara l’Ajuntament, i acabant a l’escola actual. Vam reviure moments interessants de la vida escolar, sempre relacionats amb la història del país i de la ciutat, i vam recordar els pares escolapis i professors que han contribuït a la pervivència de l’escola.

Després d’aquestes paraules, diferents persones van exposar la seva vivència a l’Escola des de diferents punts de vista. En Salvador Soley, va recordar la primera AMPA (actual AFA) que es va crear a l’escola; en Joan Marcet, ens va explicar la seva experiència com a alumne i la contribució de l’escola a la ciutat de Sabadell; l’Anna Maria Martínez, ex professora amb més de 40 anys impartint classes a l’escola, va transmetre el seu punt de vista com a docent i els canvis que va anar vivint; en Josep Maria Canet, pare escolapi, va centrar-se en el moment en què van entrar noies a l’escola i quan el director va passar a ser laic; i per acabar, la Maria Soley, actual alumna de 1r de batxillerat, va parlar de l’escola actual i ens va oferir alguns records divertits al llarg dels seus anys a l’escola. En definitiva, va ser recorregut molt emotiu per tots els que hi vam assistir, i des de la comissió del bicentenari, volem agrair a tots els ponents i en especial al Ramon Riera per la seva dedicació.

Trobareu un recull de fotografies de l'esdeveniment en el següent enllaç.