dijous, 25 d’abril de 2019

Diada de Sant Jordi a primer d'ESO

El dia de Sant Jordi és tradició regalar una rosa perquè la llegenda diu que quan el drac va morir de la seva sang hi van créixer roses. Regalem el llibre perquè també cau en el dia internacional del llibre. I per això vam fer els Jocs Florals.
Els Jocs Florals és un concurs en el qual cada alumne ha de fer una poesia o una prosa i a partir d’aquí els professors de català escullen les millors proses i les millors poesies de cada classe. Aleshores es llegeixen les poesies a l'altre nivell del cicle i els alumnes voten les que seran les guanyadores.
Aquest any a l'entrega de premis es va fer una taula rodona on els alumnes més lectors de cada classe de primer van fer un debat sobre de particularitats del llegir i els seus gustos. Tot seguit es va fer l'entrega de premis. Van guanyat les millors poesies el Roger Bernadó i l’Albert Sánchez i van fer les millors proses la Júlia Linsey i l’Alba Reig.

Quan vam acabar l’entrega de premis vam anar a la classe per a fer i pintar uns punts de llibre. Després vam fer l'activitat de Caçadors d'imatges: havíem d'anar al carrer i fer fotografies de la diada como ara fer una fotografia a un títol d’un llibre original, a un autor mentre està firmant llibres, d’una rosa, del pastís de Sant Jordi... Al final, al cap de quasi 2 hores ho vam aconseguir trobar tot i fer les fotos necessàries i vam tornar a la classe.

Article escrit per Pol Sans