dimecres, 6 de març de 2019

Visita al Sincotró ALBA

Avui els alumnes de Física de 2n de batxillerat han tingut l'oportunitat de visitar la instal·lació científica més important del sud-oest d'Europa en funcionament des de 2012. Durant la visita guiada els alumnes han passejat pel recinte experimental i han pogut conèixer el funcionament i l'equipament de la instal·lació, així com les línies d'experimentació operatives en l'actualitat i les seves aplicacions industrials.

Els alumnes han vist com a la base del funcionament del sincrotró ALBA hi ha molts dels continguts de la Física que treballen a 2n de Batxillerat: camp elèctric, camp magnètic, espectre electromagnètic, difracció, espectroscopia, conservació de l'energia... Quan se'ls ha parlat d'aplicacions han pogut fer les connexions amb tecnologia, ciències del món contemporani, biologia,química, medicina...

Trobareu més fotografies de la sortida seguint aquest enllaç.