divendres, 22 de març de 2019

Jornada lúdico-matemàtica

Dissabte passat 7 alumnes de 2n d’ESO de l’escola van participar a la jornada lúdico-matemàtica organitzada pel grups de jocs de l’ABEAM (Associació de Barcelona per a l'Estudi i l'Aprenentatge de les Matemàtiques) al dipòsit del Rei Martí, al barri de Sarrià de Barcelona.

En arribar es van trobar amb una vintena d’alumnes de 2nd’ESO provinents d’altres escoles i un gran repte: trobar el codi de quatre dígits que obria el cadenat d’un bagul trobat al dipòsit d’aigua. Per descobrir el codi calia desxifrar unes pistes amagades en un Timeline matemàtic. Les pistes les aconseguirien jugant a jocs de taula cooperatius com l’Eureka, l’Hanabi o el Set entre d’altres. Tots ho van fer molt bé, els nostres havien practicat durant la setmana a l’hora de mates o durant el pati; van desxifrar el codi i el tresor va ser per a ells: un joc de cartes per a cadascú col·laboratiu tipus escape room.

Agraïm al grup de jocs de l’Abeam l’organització de la jornada i la difusió de jocs que molts de nosaltres desconeixíem i amb els que hem gaudit i en seguirem gaudint.

Trobareu més fotografies d'aquesta sortida fent clic en el següent enllaç.
Dissabte 6 d’abril, 4 alumnes també de 2nd’ESO tenen un altre gran repte, la segona fase del Fem Matemàtiques a Gironella, ja us ho explicarem!