dilluns, 18 de febrer de 2019

Visita dels PFI de l'Escola Pia de Salt

Al llarg del dia d'avui, hem rebut una visita molt especial: 40 alumnes i 4 professors dels PFI de l'Escola Pia de Salt. Aquests joves, tenen un perfil soci-econòmic molt diferent al que s'han trobat a Sabadell; són nois i noies que han viscut experiències colpidores i que fent aquests cursos, busquen la manera de tenir una estabilitat a les seves vides.

Concretament, fan 2 especialitats: forn i pastisseria uns quants, i perruqueria i estètica la resta.

Aquesta trobada va sorgir quan el grup de voluntaris de 2n. de Batxillerat va anar a fer una jornada de convivència el passat mes de novembre a Salt en el marc de la Setmana Solidària. Van ser tan els lligams que es van establir, que els joves d'allà i els nostres ens van plantejar el repte de fer una trobada a Sabadell. Així vam engegar una comissió entre Salt i Sabadell per preparar aquesta trobada pionera a l'Escola Pia de Catalunya.

Quan han arribat, hem fet jocs de coneixement a la biblioteca i després hem esmorzat junts. Seguidament, per grups han visitat l'escola guiats pels nostres alumnes de 2n. de Batxillerat. A continuació, hem anat a fer una ruta pel Sabadell Industrial aprofitant que és un tema que treballen dins de la seva programació.

Al tornar a l'escola, s'han improvisat uns partits de futbol i bàsquet al pati mentre dinàvem. Després d'una estona de temps lliure, ha arribat el moment del comiat. Hem fet una hora dels adéus ben significativa perquè no sabem si mai podran tornar a coincidir. Tots els joves estan en els seu darrer any d'escolaritat a l'Escola Pia.

Ha sigut una jornada d'agermanament especial i estem segur que en vindran d'altres en els propers anys! En aquest enllaç podeu veure les imatges d'aquesta trobada.