dimarts, 13 de novembre de 2018

Setmana Solidària: xerrada de la Salut Renom

A 2n de Batxillerat, els alumnes que no van anar a l'Escola Pia de Salt, van assistir a una xerrada de la professora de l'escola, Salut Renom. Els va explicar la seva experiència viscuda al llarg de cinc anys a Moçambic. Una experiència professional, però també molt personal i de creixement. Sobretot va fer èmfasi en la necessitat de dotar de recursos educatius i sanitaris als països en vies de desenvolupament, ja que aquests dos àmbits poden transformar les societats i ajudar-les a progressar.

A partir d'exemples de les feines que havia desenvolupat, i de l'observació i vivències personals, la Salut els invitava a veure el continent Africà, com d'altres en situacions semblants, com a una descoberta plena d'aprenentatges que els permetin obrir els ulls al món i a la realitat que vivim, i a la vegada ser agraïts amb allò que tenen, començant pel lloc on han nascut.

Potser, aquesta xerrada, com tantes d'altres poden ajudar als alumnes a prendre consciència que tots els seus actes, per petits que siguin (com per exemple, prendre's seriosament l'adquisició de coneixement acadèmic i personal) , poden també transformar i millorar el seu petit entorn, i qui sap si de mica en mica, i a mesura que vagin creixent, la transformació social i personal arriba a altres àmbits professionals.