dijous, 26 d’abril de 2018

Inici del nou itinerari de 5è de Primària

Els alumnes de cinquè van iniciar dimarts un nou itinerari. L'activitat de llançament va consistir en un dolç experiment. Tot plegat va començar amb una observació: "Què passa quan poso Colacao en un got de llet molt freda? I que passa quan la llet del got està acabada de bullir?" A partir d'aquesta observació, els alumnes van poder constatar un fet: El Colacao es dissol més ràpidament a la llet calenta que a la freda.

Davant del fet observat els vam proposar que pensessin què és el que deu passar en aquests dos gots i en els seus components perquè es produeixi aquest fet. Així van començar a elaborar les seves hipòtesis i els van sorgir interessants preguntes per seguir avançant en la comprensió d'aquest fet.

Així és com comença el nou itinerari, un itinerari ple d'experiments que ens ajudaran a comprendre aquest i d'altres fets vinculats a la matèria. Trobareu més fotografies de l'activitat seguint aquest enllaç.