dimecres, 31 de gener de 2018

DENIP 2018

Com cada 30 de gener, a l'escola celebrem el Dia Escolar de la No violència I la Pau. Sempre ho fem relacionant el lema de la campanya de pastoral per donar-li més contingut. Aquesta vegada el lema ha estat "Construïm la pau quan mirem les coses amb bons ulls!

Tornant del pati, els alumnes grans (de 5è de Primària a 2n de Batxillerat), han anat a les aules dels petits (de P3 a 4t de Primària) per fer l'activitat de sensibilització del DENIP junts. Primer han parlat de Gandhi i del sentit del dia de la pau. Després, han visualitzat aquest vídeo on es poden veure dues actituds diferents davant d'un mateix fet.

Han parlat del sentit del vídeo, de com actuen els alumnes en aquestes circumstàncies i sobretot, de si som capaços de donar la volta a les situacions per convertir-les en positives. Seguidament han pintat una màscara per la cara positiva, a l'altre costat, estava pintada en tons grisos.

Un cop tothom ha sortit al pati i s'ha situat on li tocava per tal de poder llegir la paraula PAU, hem començat l'acte conjunt. Primerament, hem contextualitzat sobre el sentit del dia de la pau, després hem relacionat el lema amb la necessitat de treballar per la pau.

A partir d'aquí, els alumnes han estat els protagonistes: els hem presentat 4 situacions quotidianes i han hagut d'escollir com es miren aquella situació; si per la cara fosca de pessimistes o bé per la cara decorada d'optimistes. A cada resposta, s'havien de posar la màscara al cap per formar un mosaic.

Després, el director de l'escola ens ha dirigit unes paraules tot destacant la importància de mirar les coses "amb bons ulls". Per acabar, mentre ballàvem al so d' "Imagine", ens anàvem acomiadant dels padrins i fillols amb qui hem compartit aquesta bona estona.

A l'entrada principal de l'escola, hem penjat la màscara en sentit positiu que ha pintat cada alumne/-a. A les columnes, podeu veure la situació que els hem preguntat amb les dues possibles respostes i la fotografia del resultat de cada situació.

Moments com aquests, són els que ens ajuden a construir escola tots junts. I en aquesta ocasió, construint pau "amb bons ulls"! Podeu veure totes les fotografies d'aquesta activitat clicant en aquest enllaç.