divendres, 17 de novembre de 2017

1r d'ESO visita la biblioteca Vapor Badia

Els alumnes de primer d'ESO han anat en grups de classe de llengua a fer la visita guiada a la biblioteca. Allà els han dividit en dos grups.

Primer un grup ha fet una visita on s'ha explicat l'origen de la biblioteca, els avantatges de tenir el carnet pel que fa tant als diferents préstecs de material com als descomptes que això suposa. Els han explicat quin fons hi ha a la biblioteca com s'organitza i com està classificat. S'han aturat per descobrir l'especialització d'aquesta biblioteca Vapor Badia en concret, que està centrada en la història de la ciutat i que té al mateix temps una secció dedicada a l'escriptor sabadellenc Pere Quart. També s'ha dedicat una especial atenció als llibres de lectura dedicats a la seva franja d'edat i han sabut com s'han classificat els gèneres de la narrativa juvenil i com recercar-los.

L'altre grup ha fet pràctiques per aprofundir en el coneixement del fons del catàleg fent diferents recerques. I després s'han intercanviat els papers.

Els alumnes han valorar positivament la sortida, sobretot quan els parlaven del préstec de llibres. Esperem que aquesta visita els apropi a les activitats de foment de lectura que promou la biblioteca.