dimarts, 7 de març de 2017

Taller d'acústica a la UAB

La setmana passada els alumnes que cursen l'assignatura de física de 2n de Batxillerat van anar a la Universitat Autònoma a fer un taller d'Acústica organitzat des del CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica).

Els alumnes varen dedicar entre 3 i 4 hores al treball experimental, tot un luxe que no ens podem permetre a l'escola en què l'horari ens marca canvi d'assignatura a cada hora, també un luxe que el taller el dirigeixin tres investigadors experts en didàctica de les ciències que no van parar de passar entre els grups d'alumnes per fer-los pensar, resoldre dubtes, ajudar-los a comprendre fenòmens,...

Durant la primera part del taller els alumnes van poder assolir una major comprensió del so en general i la seva caracterització (intensitat, to i timbre) així com de les magnituds associades (període, freqüència, amplitud, longitud d'ona); en la segona part van enregistrar i analitzar diferents veus i notes d'instruments i, per acabar, van fer un experiment en què vam poder comprovar que les fórmules deduïdes a classe per a les ones estacionàries funcionen.
En aquí podeu veure més fotografies del taller d'acústica a la UAB.