dimecres, 18 de gener de 2017

Batxillerat visita el sincrotró Alba

Ahir una cinquantena d'alumnes de 1r i 2n de Batxillerat varen tenir l'oportunitat de visitar el sincrotró Alba. Durant la visita guiada els alumnes varen poder passejar pel recinte experimental, conèixer el funcionament i l'equipament de la instal·lació, així com les línies d'experimentació operatives en l'actualitat i les seves aplicacions industrials.

Amb la visita i l'explicació feta a classe, els alumnes han pogut veure com a la base del funcionament del sincrotró hi ha molts dels continguts de la física que treballen al llarg del Batxillerat: conservació de l'energia, camp elèctric, camp magnètic, espectre electromagnètic, difracció, espectroscòpia, radioactivitat,... En parlar-los d'aplicacions de la llum de sincrotró han vist la multiplicitat de camps d'investigació: nanotecnologia, biologia, medicina, cosmètica,... qui sap si d'aquí poc temps tindrem algun d'aquests alumnes investigant al sincrotró, ara ja comptem amb algun ex alumne de l'Escola que ho ha fet!