divendres, 18 de novembre de 2016

L’Escola Pia de Sabadell amb els emigrants i refugiats

L’Escola Pia de Sabadell col·labora amb SCAI (Servei Ciutadà d’Acolliment d’Immigrants). L’escola va oferir a dita entitat la possibilitat de fer classe a emigrants en un local del col·legi, concretament en la caseta del carrer Garcilaso, 112, on abans es feia música. I es fa càrrec de les despeses d’energia (llum, gas i aigua) que es puguin ocasionar.

Va ser a partir del curs 2013-2014 que es va començar a fer classes de preparació per la prova d’accés a cicles formatius de Cicle Mitjà, a emigrants (d’entre 20 i 40 anys), majoritàriament subsaharians, que ja tenien uns coneixements mínims. Les classes es fan a la tarda, de 3:30 a 6:30, ja que alguns es guanyen la vida buscant ferralla i cartró o amb algun treball esporàdic. Amb l’ajuda de 7 professors voluntaris de SCAI es preparen les 7 assignatures d’ESO. La prova és a mig maig.

Cal dir, però, que tot i que cada curs n’han aprovat alguns, primordialment és una manera de canviar/transformar moltes hores diàries de nervis, desànim, desesperació… en un temps per compartir, parlar, conviure i aprendre.

Enguany, enlloc del curs indicat, es porta a terme un curs d’espanyol per a refugiats. CEAR (Comissió Espanyola d’Ajuda Al Refugiat) ha demanat la possibilitat d’impartir el curs per a refugiats nouvinguts (que fa poc temps que han arribat), que possiblement caldrà fer cada 6 mesos, ja que és el temps que aquesta entitat es fa càrrec dels refugiats. En el curs actual hi ha 14 alumnes: 3 sirians, 3 palestins, 3 ucraïnesos, 1 gambià, 1 nigerià, 1 marroquí, 1 pakistanès i 1 iraquià.

Aprofitem la ocasió per demanar que si algú vol o sap d’algun professor/a, jubilat o no, que vulgui fer classe algun dia a la tarda, que contacti amb el Ramon Riera: rriera16@xtec.cat. Gràcies