dijous, 17 de novembre de 2016

1a trobada del Grup de Reflexió de 4t d'ESO

Fa unes setmanes, va crear-se a 4t d'ESO el GR (Grup de Reflexió, grup de Gran Recorregut) amb la intenció de de parlar de temes d'actualitat, de reflexió i de creixement personal. El grup està format per 16 alumnes. Al llarg del curs també es treballaran temes de caire catequètic per preparar la celebració de la Confirmació. A banda de les trobades a cada escola, des d'Escola Pia Catalunya es preparen 3 trobades conjuntes amb altres alumnes. Durant el dia d'ahir, un total de 53 alumnes de l'Escola Pia de Sant Antoni, Mataró, Terrassa, Sarrià i Sabadell es van trobar a Barcelona per portar a terme la 1a trobada conjunta del Projecte GR.

Després de fer una dinàmica de coneixement, es van crear 4 grups per anar a visitar 4 entitats de caire social: la Fundació Escó que atén i acompanya a famílies que es troben en risc d'exclusió social al Raval, l'Obra de Sant Josep de la Muntanya que treballa en l'atenció d'infants tutelats que provenen d'entorns familiars molt deteriorats i amb pocs recursos, l'Alberg de Sant Joan de Déu que és un espai residencial d'acolliment per a persones que es troben en una fase inicial d'exclusió social derivades pels Serveis Socials de l'Ajuntament i finalment la parròquia de Sant Josep de Calassanç on a través de diferents punts d'atenció, Càritas acull, escolta, orienta i acompanya a les persones que s'hi adrecen per demanar-los ajuda sobretot a nivell d'alimentació.

Totes aquestes entitats van obrir les seves portes per mostrar als joves realitats ben diferents a les que estan acostumats. Els va sorprendre sobretot, poder entrar a visitar les instal·lacions dels propis usuaris. Tots aquells que ens van atendre, van respondre els preguntes i inquietuds del nois i noies per tal d'aproximar-los a la realitat que sovint els és desconeguda. En aquest enllaç podeu trobar fotografies d'aquesta sortida.