divendres, 15 d’abril de 2016

Guanyadors del Fem Més Matemàtiques a Sabadell!

Dimecres passat Gerard Balcells, Guillem Balaguer, Lluís Gil i Pere Valls de 2n d’ESO van ser els guanyadors de la 4ª edició del concurs Fem Més Matemàtiques a Sabadell organitzat per la Fundació Bosch i Cardellach. Els alumnes de 2n d'ESO de les escoles sabadellenques que han fet millor feina en el concurs Fem Matemàtiques són convocats en un lloc emblemàtic de Sabadell, enguany el club de natació Sabadell de Can Llong en motiu del seu centenari.

11 grups de 4 alumnes van haver de resoldre 5 reptes matemàtics, posant en joc totes les seves habilitats. Entre altres coses van treballar sobre les quotes dels socis, hagueren de construir piscina olímpica a escala en cartolina, calcular volums, velocitats, temps, construir gràfics,... De ben segur que no oblidaran el repte 3, al gimnàs, en què un company corria 1 km en una cinta fixada la velocitat a 10 km/h, els seus company prenien nota de la distància recorreguda cada minut per després treballar amb les dades. Com tampoc oblidaran el bany a les piscines de joc al final de la jornada.

A les 6 de la tarda, ens vam trobar a la seu de la Fundació, on després de la benvinguda, hi hagué una breu conferència «Nedem, comptem» a càrrec d'Esteve Fontdevila, seguit del lliurament de diplomes, obsequis i premis. Tot plegat una manera diferent de fer i viure les matemàtiques! En aquest enllaç hi trobareu més fotos de l’activitat.