dijous, 4 de febrer de 2016

Estrena del documental “Menazka, la cassola”

El dia 9 de febrer s'estrena mundialment al Punta del Este Jewish Film Festival (Uruguai) el documental protagonitzat per l'exalumna de l'Escola Camino Llonch, titulat "Menazka, la cassola". La direcció i el guió són del professor de l'Escola David Serrano. Es tracta d'una coproducció entre la URL, la Universidad ORT Uruguay i Inquiets Media.

El documental descriu la visita del supervivent, Isaac Borojovich, als actes de commemoració del camp de Bergen Belsen acompanyat per Camino. Planteja la necessitat del relleu de la memòria i ha estat gravat en part a l'Escola, a Montevideo, a Barcelona i a Hannover i Bergen Belsen. Al documental hi apareixen també altres alumnes de l'escola, companys de Camino, i com a actors de ficció Jan Solà i Guifré Serrano (de 1r batxillerat B).