divendres, 29 de gener de 2016

Celebrem el Dia Escolar de la Pau i la No violència (DENIP)

Avui ha estat un dia especial per a tots els que formem l'escola, hem fet la festa de Pau! Abans de l'acte central al pati, tots els alumnes s'han trobat a les classes dels padrins o dels fillols per fer l'activitat de sensibilització i unes mans on han escrit missatges de pau.

Quan ha sigut l'hora, tothom ha baixat al pati on s'han assegut formant el símbol de la pau. El lema de la celebració ha estat: Per la pau...escolta, pensa i actua!

Primerament hem ESCOLTAT i recordat l'activitat que fa unes setmanes vam fer a les tutories sobre els refugiats. Després, per PENSAR en com nosaltres podem construir la pau des del nostre àmbit, hem escoltat en directe "El cant dels ocells" de Pau Casals interpretat per un mestre de violoncel de l'escola. I finalment, per ACTUAR tots junts, hem volgut mostrar al món els nostres missatges de pau enlairant les mans i fent un bonic mosaic de colors.

Però, hem volgut anar més lluny i amb la intenció que aquests missatges de pau arribessin per a tot arreu, n'hem escrit un i l'hem lligat a la pota d'un colom missatger que ha enlairat el vol davant la sorpresa de tothom. Això no ha estat tot perquè com que el que volem és escampar la pau per tots els racons, seguidament també hem deixat anar més de 200 coloms missatgers junts que han enlairat el vol mentre tothom observava emocionat, com s'orientaven i marxaven cap al seu punt d'origen.

Ha estat un acte especial i molt viscut per a tothom. En aquest enllaç podeu trobar les fotografies.