divendres, 27 de febrer de 2015

Extraescolars d'escacs

L'activitat extraescolar, a part de ser un èxit, ja és tot un clàssic de l'escola. Aquest any una quinzena de nens i nenes de 2n fins a 6è participen de l'activitat. Com fa ja uns quants anys, el Víctor presenta el taulell de forma lúdica i explica el funcionament del joc: la nomenclatura, el moviment de les figures, les jugades bàsiques (i no tant bàsiques), les normes. Però també els parla del funcionament d'una competició oficial en que s'aplica el sistema algebraic per anotar les partides, l'ús de diferents rellotges i panells, etc. A part d'això, es duen a terme també activitats complementàries com, per exemple, poder jugar a través de l'ordinador o aprenent altres maneres de jugar als escacs (passapeces, per equips...).

Possiblement l'èxit d'aquesta extraescolar recau en la professionalitat i experiència del monitor (titulat per l'Escola Catalana de l'Esport), que és l'actual subcampió de la màxima categoria d'escacs de Catalunya, havent guanyat ja aquesta competició en dues ocasions. Podeu consultar la programació de l'activitat en aquest enllaç.