dijous, 21 de novembre de 2013

Conferència Centenari Amat Piniella al Museu Història de Catalunya

El professor de l'escola David Serrano, expert en Amat Piniella i l'Holocaust o la Shoá, va fer la conferència central del Centenari Amat Piniella a Barcelona, al Museu Història de Catalunya, que va acollir unes 150 persones, entre elles un bon nombre d'estudiants de 4t d'ESO que cursen Educació Ètico-Cívica, centrada el primer trimestre en Drets Humans i intolerància.

També hi havia un grup important d'alumnes de 2n de Batxillerat de l'escola, que van escoltar atentament la xerrada del professor. La xerrada es va centrar en la biografia i l'obra de l'escriptor manresà, que va lluitar per la República, es va exiliar a França i va passar més de quatre anys al camp nazi de Mauthausen, a Àustria, on Serrano va portar alumnes de l'escola el 2007. Es van llegir uns poemes amb imatges del camp i finalment es va analitzar la seva novel•la "K.L. Reich" sobre la seva experiència al camp.