dijous, 18 d’abril de 2013

Scratch a Informàtica extraescolar

Avui us presentem una de les activitats que els darrers anys practiquen els alumnes que cursen Informàtica en horari extraescolar: Scratch.

Scratch es una aplicació destinada especialment per a nens i nenes de 8 a 16 anys amb la que poden crear històries interactives, animacions o jocs. Consta d’un escenari amb diferents fons, objectes i personatges als se’ls pot atorgar moviments, sons i accions mitjançant uns blocs encaixables, que s’arrosseguen i es col·loquen en l’ordre desitjat fins arribar a construir el resultat final.

Els alumnes de 5è i 6è d'aquest curs a classe d'Informàtica.

Es per tant una eina d’aprenentatge amb la que els alumnes s’inicien en el món de la programació d’una manera molt senzilla, a més, tenen la possibilitat de compartir els seus projectes a Internet amb la resta de comunitat d’usuaris a través d'un compte on hi penjem els projectes dels alumnes i que estan disponibles perquè tothom els pugui probar. Per exemple, sota aquestes línies podeu veure un joc fet durant el curs d'enguany:

La resta de projectes els tenim a la pàgina de la web d'Scratch, hi podeu accedir fent clic en aquest enllaç.